Design: zmiana w świecie SUV-ów dla rodzin z pokolenia millennialsów
Kierując się filozofią designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, EV9 prezentuje nową wizję elektrycznego SUV-a i zapewnia wyjątkową równowagę między elementami naturalnymi i nowoczesnymi. Filar designu „Zdecydowanie za naturą”, który zachęca stylistów do łączenia elementów ze świata naturalnego i nowoczesnych, odegrał kluczową rolę w kształtowaniu wyglądu EV9.[1]
Nadwozie EV9 ma wyrafinowany wygląd, jak przystało na samochód elektryczny nowej, zrównoważonej ery mobilności. Flagowy, elektryczny SUV marki Kia ma rozstaw osi wynoszący 3100 mm, do wyboru są 21-, 20- lub 19-calowe obręcze kół. Długość nadwozia wynosi 5010 mm, szerokość 1980 mm, a wysokość4 1755 mm. Kia EV9 prezentuje odważną i nowoczesną stylistykę, zachowując przy tym niepowtarzalny charakter.
Na przód EV9 składają się proste, wyraźne linie i gładkie powierzchnie, które w równym stopniu emanują pewnością siebie, jak i spokojem. Charakterystyczna dla EV9 tzw. cyfrowa twarz tygrysa, zaakcentowana przez „cyfrowy grill oświetleniowy”5 oraz pionowe reflektory, nadaje autu futurystycznego wyglądu. Na „Digital Tiger Face” składają się również dwa skupiska małych lamp, po jednym obok każdego reflektora. Innowacyjne światła do jazdy dziennej „Star Map LED” w EV9 są elementem wyrafinowanego, animowanego wzoru oświetlenia, który będzie charakteryzował „cyfrową twarz tygrysa” w przyszłych modelach elektrycznych marki Kia.
Oprócz standardowego modelu, Kia zaprezentowała również EV9 w wersji GT-Line. Usportowiona odmiana charakteryzuje się jeszcze większą estetyką i dbałością o detale, którymi odróżnia się od EV9 w standardowych wersjach. Inne są przedni i tylny zderzak, koła i relingi dachowe w czarnym kolorze. Warto zauważyć, że odmiana GT-Line jest wyposażona w ekskluzywny „cyfrowy grill oświetleniowy”, który dodaje autu dynamiki i wyrafinowania.
Elektryczny układ napędowy: pełna gama bezemisyjnych rozwiązań z zakresu mobilności
Dzięki zastosowaniu płyty podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP) EV9 oferuje szeroki wybór elektrycznych układów napędowych, które wykorzystują technologię akumulatorów już czwartej generacji. Akumulator, który może zmagazynować 76,1 kWh energii jest oferowany wyłącznie do standardowego modelu z napędem na tylne koła (RWD)7. Większy akumulator, który może zmagazynować 99,8 kWh energii jest montowany zarówno w odmianie RWD Long Range, jak i w wersji z napędem na cztery koła (AWD).
Model RWD Long Range jest napędzany przez silnik elektryczny o maksymalnej mocy 150 kW, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 350 Nm, dzięki czemu duży SUV może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy, jak wynika ze wstępnych danych. Napędzane również jednym silnikiem elektrycznym, choć o maksymalnej mocy 160 kW i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, EV9 RWD w standardowej wersji może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Wariant AWD jest wyposażony w dwa silniki elektryczne, które dysponują łączną maksymalną mocą 283 kW i łącznym maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm.
źródło: kia.pl